Мета дисципліни: Формування у здобувачів творчих здібностей і комплексу знань щодо основних екологічних властивостей ґрунтів, їх географічного розташування в межах природних зон і рельєфу та їх роль у біосфері.
Завдання дисципліни:
Розвиток у здобувачів пізнавальних здібностей, формування наукового підходу до вивчення і ефективного використання ґрунтів з урахуванням їх властивостей.
Освоївши дисципліни здобувач повинен
- знати: визначення ґрунтознавства як науки про ґрунт, місце, роль та функції ґрунту у біосфері та екосистемах;
- походження і значення мінеральної і органічної частин ґрунту, ґрунтових колоїдів і їх ролі у формуванні вбирної здатності, кислотності, лужності і буферності ґрунтів;
- режими і властивості ґрунту: водні, повітряні і теплові, поживний режим і родючість ґрунту;
- визначення ролі факторів ґрунтоутворення в цілому, і, зокрема клімату, рельєфу, ґрунтотворних порід, біологічного фактору, віку ґрунтів і господарської діяльності людини у формуванні та розвитку ґрунтів;
- загальну схему ґрунтоутворення, процеси ґрунтоутворення і закономірності поширення ґрунтів.
вміти:
- проводити відбір зразків з ґрунтового розрізу;
- відібраних зразках визначати їх агрофізичні, агрохімічні властивості;
- визначати потребу у хімічних, гідротехнічних, агролісомеліоративних заходах по збереженню і поліпшенню родючості ґрунтів, відновленню їх екологічних функцій;
- розраховувати баланс гумусу у ґрунті, середньозважений бал бонітету ґрунту, здійснювати якісну оцінку земель.
Враховуючи послідовність накопичення знань та інформації, дисципліна вивчається після вивчення таких дисциплін: біологія, хімія, геологія з основами геоморфології, метеорологія і кліматологія.
- Викладач: Гелевера Ольга Федорівна
- Викладач: Трикіна Наталія Миколаївна