Предметом вивчення навчальної дисципліни є методи і прийоми діагностики фінансово-економічного стану, господарської діяльності підприємства та її результатів. Основне призначення діагностики полягає у забезпеченні корисності її результатів для прийняття управлінських рішень.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Особливості адміністративної діяльності в державних та недержавних організаціях.

2. Перспективні напрямки розвитку системи управління державних установ та недержавних організацій.

Основна мета діагностики полягає в отримані невеликого числа ключових (найбільш інформативних) параметрів, які дають об’єктивну і точну картину стану підприємства, ефективності його діяльності, змін у структурі майна і джерел фінансування, в розрахунках з дебіторами й кредиторами.

Основними завданнями діагностики в системі управління є:

•об’єктивне оцінювання результатів господарської діяльності та фінансово-майнового стану підприємства;

•виявлення чинників господарської діяльності та фінансово-майнового стану та кількісне вимірювання їх впливу;

•підготовка й обґрунтування виважених і ефективних управлінських рішень в галузі менеджменту підприємства;

•виявлення й мобілізація резервів поліпшення стану підприємства й підвищення ефективності усієї господарської діяльності.

2. Мета та цілі курсу

Метою вивчення навчальної дисципліни є систематизація теоретичних знань та практичних навиків з основ та методології проведення діагностики господарської діяльності та фінансово-економічного стану підприємства, визначення її місця в системі управління підприємством.

Завданням вивчення дисципліни є надання методичної та інформаційної допомоги студентам в розумінні сутності діагностики, принципів та особливостей, механізмів її здійснення; розвиток компетентностей, які важливі для практичної діяльності, діагностики в системі управління, фінансово-економічного стану, господарської діяльності підприємства та її результатів, прийняття відповідальних та ефективних рішень.

 

3. Формат курсу

Змішаний (blended)

 

4. Результати навчання (компетентності)

 

Відповідно до вимог освітньої програми студенти повинні:

знати:

– теоретичні засади діагностики в системі управління;

– загальні методологічні принципи діагностики господарської діяльності та фінансово-економічного стану підприємства;

– послідовність та порядок здійснення діагностики в системі управління;

– засади спеціальної та комплексної діагностики господарської діяльності та фінансово-економічного стану підприємств.

вміти:

– здійснювати внутрішню і зовнішню діагностику фінансово- економічного стану і результатів господарської діяльності підприємства;

– виявляти й оцінювати причинно-наслідкові зв'язки основних показників господарської діяльності й чинників, що на них впливають;

– оцінювати конкурентоспроможність та визначати конкурентний статус підприємства на ринку;

– діагностувати виробничо-господарський потенціал підприємства;

– оцінювати майновий стан господарюючого суб'єкта й джерела формування майна;

– аналізувати ліквідність, платоспроможність й фінансову стійкість підприємства;

– оцінювати прибутковість, рентабельність і ділову активність господарюючого суб'єкта;

– визначати ефективність інвестиційної діяльності;

– здійснювати комплексне оцінювання фінансового стану й результатів діяльності підприємства та оцінювати його кредитоспроможність;

– обґрунтовувати виважені й ефективні управлінські рішення за результатами діагностики господарської діяльності та фінансово-економічного стану підприємства.

 

5. Організація курсу

 

Обсяг навчальної дисципліни

Види занять

Загальна кількість годин

лекції

28

практичні заняття

14

самостійна робота

78

 

6. Ознаки курсу

 

Семестр

Спеціальність

Курс (рік навчання)

Нормативний /

вибірковий

2

073 «Менеджмент»

1

вибірковий