Предметом вивчення навчальної дисципліни є методи і прийоми діагностики фінансово-економічного стану, господарської діяльності підприємства та її результатів. Основне призначення діагностики полягає у забезпеченні корисності її результатів для прийняття управлінських рішень. Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: 1. Особливості адміністративної діяльності в державних та недержавних організаціях. 2. Перспективні напрямки розвитку системи управління державних установ та недержавних організацій. Основна мета діагностики полягає в отримані невеликого числа ключових (найбільш інформативних) параметрів, які дають об’єктивну і точну картину стану підприємства, ефективності його діяльності, змін у структурі майна і джерел фінансування, в розрахунках з дебіторами й кредиторами. Основними завданнями діагностики в системі управління є: •об’єктивне оцінювання результатів господарської діяльності та фінансово-майнового стану підприємства; •виявлення чинників господарської діяльності та фінансово-майнового стану та кількісне вимірювання їх впливу; •підготовка й обґрунтування виважених і ефективних управлінських рішень в галузі менеджменту підприємства; •виявлення й мобілізація резервів поліпшення стану підприємства й підвищення ефективності усієї господарської діяльності. |
|||
2. Мета та цілі курсу |
|||
Метою вивчення навчальної дисципліни є систематизація теоретичних знань та практичних навиків з основ та методології проведення діагностики господарської діяльності та фінансово-економічного стану підприємства, визначення її місця в системі управління підприємством. Завданням вивчення дисципліни є надання методичної та інформаційної допомоги студентам в розумінні сутності діагностики, принципів та особливостей, механізмів її здійснення; розвиток компетентностей, які важливі для практичної діяльності, діагностики в системі управління, фінансово-економічного стану, господарської діяльності підприємства та її результатів, прийняття відповідальних та ефективних рішень.
|
|||
3. Формат курсу |
|||
Змішаний (blended) |
|||
4. Результати навчання (компетентності)
|
|||
Відповідно до вимог освітньої програми студенти повинні: знати: – теоретичні засади діагностики в системі управління; – загальні методологічні принципи діагностики господарської діяльності та фінансово-економічного стану підприємства; – послідовність та порядок здійснення діагностики в системі управління; – засади спеціальної та комплексної діагностики господарської діяльності та фінансово-економічного стану підприємств. вміти: – здійснювати внутрішню і зовнішню діагностику фінансово- економічного стану і результатів господарської діяльності підприємства; – виявляти й оцінювати причинно-наслідкові зв'язки основних показників господарської діяльності й чинників, що на них впливають; – оцінювати конкурентоспроможність та визначати конкурентний статус підприємства на ринку; – діагностувати виробничо-господарський потенціал підприємства; – оцінювати майновий стан господарюючого суб'єкта й джерела формування майна; – аналізувати ліквідність, платоспроможність й фінансову стійкість підприємства; – оцінювати прибутковість, рентабельність і ділову активність господарюючого суб'єкта; – визначати ефективність інвестиційної діяльності; – здійснювати комплексне оцінювання фінансового стану й результатів діяльності підприємства та оцінювати його кредитоспроможність; – обґрунтовувати виважені й ефективні управлінські рішення за результатами діагностики господарської діяльності та фінансово-економічного стану підприємства.
|
|||
5. Організація курсу
|
|||
Обсяг навчальної дисципліни |
|||
Види занять |
Загальна кількість годин |
||
лекції |
28 |
||
практичні заняття |
14 |
||
самостійна робота |
78 |
||
6. Ознаки курсу
|
|||
Семестр |
Спеціальність |
Курс (рік навчання) |
Нормативний / вибірковий |
2 |
073 «Менеджмент» |
1 |
вибірковий |
- Викладач: Глевацька Наталія Миколаївна